یزدفردا "جمعی از اصحاب مطبوعات،رسانه ها ،وبلاگ نویسان و فعالان بخش IT شهرستان اردکان در نشستی صمیمی با دکتر محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.
در این نشست نماینده مردم اردکان ضمن گرامیداشت ایام ا.. دهه فجر و سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بر نقش رسانه ها در تنویر افکار عمومی وبیان نقدها تاکید کرد و اظهار داشت:اصحاب رسانه باید ضمن نقد منصفانه مسئولان،پیگیر خواستها ومطالبات مردم نیز باشند.
محمدرضا تابش کمک به ارتقای فرهنگ عمومی شهر،انعکاس صحیح اخبارو رعایت صداقت و واقعیت در نشر آن را از جمله وظایف خبرنگاران دانست وادامه داد این قشر از جامعه باید ضمن انعکاس اقدامات مثبت،در صورت مشاهده کاستی ها نسبت به سوال از مسئولین مربوطه اقدام کنند،البته مسئولین نیز باید همکاری لازم را به عمل آورند.
وی به نقش اینترنت در جامعه امروزی پرداخت و با بیان اینکه در عصر اطلاعات و ارتباطات باید همگام با کشورهای پیشرفته بهترین استفاده را از این زبان مشترک جهانی کرد افزود:خوشبختانه در کشور ما استفاده از اینترنت و وبلاگ نویسی از رشد مناسبی برخوردار است که باید از این فضای مجازی برای اندیشیدن و تعامل فکری بین افراد و سلایق مختلف استفاده کرد.
تابش ارتباطات اینترنتی را زمینه ای برای بروز افکار پنهان و آشکار ساختن لایه های پنهان جامعه برشمرد و تصریح کرد:این امر زمینه جدیدی را برای اظهار تمایلات فکری فراهم اورده و با داشتن ویژگی تعاملی، از ان جهت که فرد هم نویسنده است ، هم کارگردان و بازیگر،این امر پررنگ تر می شود.
وی در بخشی از سخنان خود به محتوای سایتها و وبلاگهای ایرانی اشاره کرد و افزود:فرهنگ ایرانی دارای بن مایه ای محاوره ای و گفتگویی است که این امر در فرهنگ عارفانه ما نیز به خوبی مشهود است و این میل به گفتگو را می توان به خوبی دروبلاگها بازتولید کرد.
عضو مجمع نمایندگان استان یزد کمبود وبلاگهای تخصصی، انعکاس ضعیف مطالب علمی و خبری و روزمرگی را از مشکلات وبلاگها استان دانست و اظهار امیدواری کرد که این امر با پشتکار وبلاگ نویسان حل شود.
نماینده مردم اردکان به مسئله ثبت وبلاگها با نامهای غیرواقعی اشاره و با بیان اینکه طبق تحقیق صورت گرفته بیش از 70% وبلاگها با نام مستعار به ثبت می رسند، این امر را نشاندهنده عدم امکان بروز تمامی افکار درجامعه دانست که باید نسبت به آسیب شناسی آن اقدام نمود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ملاقات اخیر خود با معاون اجرایی رئیس جمهور اشاره کرد وگفت: در این ملاقات ضمن ارائه لیستی از پروژه هایی که در سفر قبل هیات دولت به تصویب رسیده ولی تاکنون عملی نشده یا بصورت ناقص اجرا شده ، خواستار تعیین تکلیف آن قبل از سفردوم هیات دولت به استان یزد شدم.
محمدرضا تابش اظهار داشت: در این دیدار همچنین بر اجرای مهمترین پروژه وعده داده شده در سفر اول هیات دولت که انتقال خط دوم آب به استان یزد بود و مورد تاکید رهبری معظم نیز قرار گرفته ،اصرار نمودم .
وی گفت: علی رغم اینکه این پروژه نیازمند 200 میلیارد تومان اعتبار می باشد ،در بودجه 87 فقط مبلغ 700 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که مجدانه خواستار افزایش این اعتبارهستم.
تابش به برخی از پروژه های پیشنهادی استان در حوزه این شهرستان برای دور دوم سفر هیات دولت اشاره و با برشمردن برخی از آنها از جمله کارخانه پتروشیمی،مرکز تحقیقات سالمندی،دانشگاه حضرت خدیجه،بیمارستان جایگزین ضیایی و .......گفت: در این جلسه نسبت به حذف آنها در معاونت اجرایی رئیس جمهور اعتراض و خواستار گنجاندن آنها در سفر آتی هیات دولت شدم که مقرر گردید این مهم تا قبل از سفر دور دوم پیگیری شود.
رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس همچنین برای پروژه هایی که در دور اول سفر در سطح استان تصویب ولی به دلیل کمبود اعتبار و نداشتن ردیف بودجه ای در محاق تعطیلی قرارگرفته اند ، خواستار آن شد تا ردیف بودجه ای برای آنها در اصلاحیه لایحه بودجه سال 88 کل کشور گنجانده شود و گفت: لیست این پروژه ها را به معاونت اجرایی رئیس جمهور داده و از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور نیز خواستار اقدام موثر در این خصوص شدم که پیگیری استاندار محترم می تواند کارساز باشد.
وی از فرماندار اردکان و مسئولان اجرایی استان خواست پیرو جلسه برگزار شده و قولهای مساعد معاون اجرایی رئیس جمهور ،مجدانه پیگیر تحقق وعده ها باشند.
نماینده مردم اردکان در ادامه درباره مسائل پیش آمده در خصوص محدوده بین اردکان و میبد اظهار داشت:مرز بین این دو شهر در سال 66 با ارائه مدارک، ساعتها کار کارشناسی و توافق مسئولان دو شهر و وزارتخانه های کشور و مسکن و شهر سازی مشخص گردید که با گذشت بیش از 20 سال این امر ملاک عمل بوده و از ان پس نیز خواهد بود.
وی با اشاره به مذاکرات حضوری و تلفنی خود با وزیر کشور و استاندار تصریح کرد: در این مذاکرات نسبت به عدم قاطعیت در برخورد با تحریک کنندگان این اختلافات هشدار داده و خواستار اقدام قاطعانه،همراه با درایت وتدبیر آنها در برخورد با عوامل آن شدم.
محمدرضا تابش اظهار داشت: ما خواستار آنیم که مردم خوب اردکان و میبد به وادی اختلاف کشیده نشوند که باعث توقف رشد این دو شهرستان و خدایی ناکرده واردآمدن خسارات غیر قابل جبران خواهد شد.
تابش با انتقاد از افرادی که به این اختلافات دامن می زنند تصریح کرد:آنچه مسلم است خط قرمز بین اردکان و میبد از نظر ما ،منافع مشروع مردم شهرمان است واز این نظر از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.
دبیرکل فراکسیون اقلیت مجلس در پاسخ به سوالی درباره دلایل تاخیر خاتمی در اعلام کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری گفت: خاتمی دارای شخصیتی ممتاز،ملی و بین المللی است.

 ایشان در حال رصد کردن شرایط خاص حاکم بر کشور و تحولات صحنه جهانی بود و با توجه به رایزنیهای فراوان با مقامات عالی رتبه ،شخصیتهای فرهنگی ،سیاسی و اقتصادی کشور و تقاضاهای روزافزون مردمی مبنی بر اعلام کاندیداتوری و اعتقاد بر لزوم تغییر در رویه اداره کشور و تعاملات بین المللی علی رغم میل باطنی به این نتیجه رسید که برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود.
شایان ذکر است در ابتدای این دیدار هر یک از حاضران ضمن تشکر از نماینده اردکان از حضور در این جمع، به بیان دیدگاهها و پیشنهادات خود درباره مسائل مربوط به شهرستان و حوزه فعالیت خود پرداختند.

از آن جمله می توان به ارائه معیاری مشخص جهت ارزیابی عملکرد مسئولان،راه اندازی سایت خبری شهرستان فارغ از تمایلات جناحی،تشکیل انجمن نویسندگان و حمایت صنایع از نشریان و تداوم نشستهای اینچنینی اشاره نمود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا